Een hele nieuwe ervaring in een heel nieuw land. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Madelon - WaarBenJij.nu Een hele nieuwe ervaring in een heel nieuw land. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Madelon - WaarBenJij.nu

Een hele nieuwe ervaring in een heel nieuw land.

Blijf op de hoogte en volg Madelon

10 Juli 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Aangenomen door het hotel, contract getekend, work permit en visum aangevraagd. Nog een dikke anderhalve maand en dan begint weer een nieuw avontuur voor mij. Ruim 5 maanden zal ik stage gaan lopen in het Sheraton Hotel & Resort in Abu Dhabi. De Verenigde Arabische Emiraten (UAE)? Ja, daar! Zeker 5000 kilometer zuidoostelijker in die grote zandbak met een totaal andere omgeving en cultuur, dát gaat voor het komende halfjaar mijn tweede thuis worden en dáár zal mijn drukke leven zich voortzetten.
Van een kleine maand Nepal, naar 3 maanden Malta, naar 5 maanden Abu Dhabi, zoals mama zegt: ‘ze heet ’t ineeder geval opgebouwd, veur miech, um der alvas aon te weene’. Weer een stap om verder te zetten in mijn leven en in mijn opleiding; een verplichte buitenlandse stage. Nu alles geregeld is en mijn operationele stage toch echt dichterbij komt, beginnen de spanning en, laten we het maar houden op, gezonde zenuwen, zich toch ook op te bouwen.
Van ouderejaars te horen krijgen dat ik een geweldige tijd tegenmoet zal gaan die voorbij vliegt met onvergetelijke momenten en ervaringen. Kennismaken met een geheel ander land en vele diverse culturen, aangezien het merendeel, net zoals mij, afkomstig is uit het buitenland en in de Emiraten werkt. Het land met olierijkdom, de rijke sjeiks, het islamitische geloof, scheiding tussen man en vrouw, vele moskeeën, Formule 1, het gigantisch groeiende toerisme, heel veel zand en niet te vergeten ladiesnights met gratis drankjes. Ik geloof het allemaal graag en kan niet wachten om het met mijn eigen ogen te gaan beleven, maar daartegenover staat dat ik natuurlijk ga voor mijn stage en ik keihard zal moeten werken, zoals het er nu naar uit ziet 6 dagen in de week, minimaal 9 uur per dag. Maar zeker ook een kans die niet iedereen krijgt en waardoor ik als persoon zal groeien en hopelijk een duidelijker beeld krijg van wat ik wil in mijn toekomst. Al met al, een hele nieuwe ervaring in een heel nieuw land staat voor me klaar!
Wil je op de hoogte blijven van mijn reis? Op dit blog (madelons.waarbenjij.nu), kunnen jullie me volgen. Plaats gerust een reactie! Door contact met vrienden, kennissen en familie in Nederland voel ik me zeker meteen weer een stukje meer thuis. En ik probeer jullie natuurlijk op de hoogte te houden van alles wat ik beleef door regelmatig verslagen te plaatsen.

  • 19 Juli 2013 - 08:52

    Marielle Habets:

    Hoi Madelon,

    Dit ziet er supergoed uit. We zullen je zeker volgen. Veel succes en we lezen de verhalen wel.
    Lieve groetjes,
    Marielle.

  • 23 Juli 2013 - 14:51

    Ralph:


    Hoi Madelon,

    Zo zie je steeds meer van de wereld en van een grote verscheidenheid aan volkeren en culturen. Dat zijn prachtige en onvergetelijke indrukken, die je de rest van je leven met je mee zult dragen en die je extra kennis en levenservaring bezorgen.

    Kansen zien, kansen grijpen. Dat is het motto.

    Blijf onder al die wisselende omstandigheden jezelf (aub geen strenggelovige moslima in de familie).

    Please keep us tuned. Veel (werk-)plezier aldaar.

    Groeten,
    Ralph





  • 08 Augustus 2013 - 17:23

    Kryschja Bruls:

    Aaah leeve! Wat sjpannend allemaol! 't Geit noe bienao éch gebäöre! En zwa wie ste ziks: Väöl sjieke ervaringe opdoon, väöl plezeer hubbe, meh daoneave auch zeker erg väöl dinger ljerre; betreffende dien vak mer aug betreffende 't leave.
    Ich winsj dich alvas súperväöl plezeer via deze weag, mer v'r zeen os toch nog waal veurdat se oetvluugs nao Abu Dhabi!

    Have fun chick! Let the good times begin!!!! :) xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Madelon

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 8938

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 Januari 2014

Abu Dhabi

17 September 2011 - 11 December 2011

Malta

11 Juli 2010 - 04 Augustus 2010

Nepal

Landen bezocht: