Life is better when shared - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Madelon - WaarBenJij.nu Life is better when shared - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Madelon - WaarBenJij.nu

Life is better when shared

Blijf op de hoogte en volg Madelon

04 September 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Lieve allemaal,

Terugdenkend aan het begin van mijn tweede jaar aan de Hotelschool, leek het eeuwen te duren voordat de stageplaats eindelijk bekend werd en de stageperiode dan ook echt aanbrak. Afgelopen vrijdagavond om half 10 was het zover en vloog ik naar deze zandbak, een dikke 5000km verderop. En nu, hier lig ik dan op m’n bed met muziek op, in mijn kamer in Abu Dhabi, net klaar met mijn 9 uur durende werkdag en tijd om een korte update te typen.

Wat is Abu Dhabi een andere stad, helemaal vergeleken met het leuke (boeren)dorp waar ik al mijn hele leven woon. De boerenjongens hebben zich ingeruild voor sjeiks in witte gewaden (dishdasha of khandoera genoemd) en vrouwen dragen zwarte, alles verhullende jurken (abaya’s). Nu is dat echter wel heel erg gestereotypeerd, want evenals in Europa lopen hier ook genoeg mensen in ‘Westerse’ kleding en kun je bijna alles dragen. Alhoewel hier vele verschillende culturen leven, wordt je overal op straat aangestaard en dat is toch wel even wennen. Net zo goed moet ik wennen aan het extreem warme weer (zo’n 42 graden), waarbij je dus van airco tot airco loopt, de schone straten en gebouwen, het drukke verkeer waarin men voortdurend toetert en de gebedsmuziek die 6 keer per dag overal te horen is. Maar alles went een keer en ik moet zeggen dat je hieraan aanpassen snel genoeg lukt. Echt veel van de stad zelf heb ik nog niet gezien, want ik ben hier natuurlijk voor mijn Front Office stage.

Zondagochtend ben ik dan ook voor het eerst naar het hotel geweest waar ik diverse papieren moest tekenen, een rondleiding kreeg, aan iedereen werd voorgesteld en meteen al mocht meedraaien bij de operator (telefooncentrale van het hotel) waar ik nu al twee dagen onder andere zelf telefoontjes beantwoord, doorschakel en informatie aan gasten geef. Ik ben een ‘fast learner who asks a lot of questions to get to know everything’ zoals ze zeggen, maar ook dit was even wennen en heel veel informatie tegelijk opslaan. Ondertussen heb ik al 4 werkdagen erop zitten en iedereen is vriendelijk, behulpzaam en erg geïnteresseerd in wie je bent, wat je doet, waar je vandaan komt, hoelang je blijft en hoe het je hier bevalt.

De bedoeling is om mijn eerste twee weken te werken als operator, daarna een weekje te draaien in Housekeeping en vervolgens een weekje in Reservations Department te voldoen om uiteindelijk de resterende vier maanden te werken aan de Front Desk.
Ik moet zeggen dat het nu al een hele leerzame ervaring is en dat ik er erg naar uitkijk om de andere afdelingen ook te leren kennen. Vooral het contact met collega’s tijdens het werken en ’s avonds het afspreken met Nederlandse medestudenten laat de tijd snel voorbij gaan. Zoals een quote van Sheraton luidt: ‘Life is better when shared’, waar ik helemaal achter sta en ik mijn verslag voor nu mee afsluit.

‘Insjallah’ en lieve groetjes van mij!

P.s. ik ben gewoon bereikbaar per mail en whatsapp. Tevens heb ik ook een Arabisch nummer: 971 050 4387693 waar ik (voor noodgevallen) op te bereiken ben.

  • 04 September 2013 - 17:04

    Mama:

    Lieve dochter,

    Wat heb je dit weer mooi gezegd. Je past je weer snel aan, zo te zien.

    Leuk om naast het "appen" (ik zal het wel weer verkeerd spellen, maar ik ben niet zo van de moderne technieken) en het skypen, ook via dit medium van je te horen.

    Ik ben supertrots op je, maar dat wist je al.
    En het is nooit weg om in onze multiculturele samenleving iemand in de buurt te hebben,die ook het Arabisch machtig is.

    Veel liefs,
    mama

  • 04 September 2013 - 17:20

    Alette:

    Lieve Madelon,

    Wat een mooie tekst heb je geschreven!
    Erg leuk om mee te krijgen wat je daar allemaal meemaakt..

    Ik hoop dat je lekker je draai daar vindt en verschillende ervaringen opdoet!

    Tot snel op skype!

    Liefs Let

  • 04 September 2013 - 17:55

    Marlies Frankemolle:

    Ik heb het afgelopen weekend aan jullie gedacht, en nu lees ik al je leuke verslag. Je hebt al hard gewekt daarginds, en dat met dat warme weer. Heb je een even luxe kamer als de hotelgasten (en airco dus). Zoniet dan benijd ik je niet .

  • 04 September 2013 - 19:53

    Jo En Marian:

    Hoi buurmeisje,

    Zoals afgesproken: we gaan je volgen.....
    En zie hier je eerste verslag.
    Een "fast learner" Toppie
    LIFE IS BETTER WHEN SHARED!!!!!
    Ook wij staan hier achter , tot snel.

    Groetjes Jo en Marian.




  • 04 September 2013 - 20:54

    Aimee:

    Hoi Madelon,
    Wat leuk om te horen dat het zo goed bevalt! Ik denk dat je nog wel een hele leuke en leerzame tijd daar zult hebben zo te horen. Veel plezier en succes!
    Liefs, Aimee

  • 05 September 2013 - 19:14

    Angela:

    Hee Madelon!

    Leuk om te lezen dat het je zo goed bevalt!
    "Life is better when shared" en ik hoop dat je nog veel met ons zult delen, want ik ben erg benieuwd naar je komende verslagen!
    Heel veel plezier ;)
    Ansj

  • 06 September 2013 - 13:43

    Franca Langeweg:

    Dag Madelon,

    leuk dat je ondanks je drukke werkzaamheden tijd ziet om ons op de hoogte te houden!
    Ik kijk uit naar je volgende verhalen.

    Veel succes daar, liefs,

    Franca

  • 07 September 2013 - 10:11

    Marian:

    Hoi Madelon
    Even een reactie: mooie en grappige foto's!
    Blijf kiekjes maken, wij genieten ervan.
    We blijven je volgen!!! Groetjes Marian.

  • 07 September 2013 - 11:13

    Juliette:

    Hoi Madelon,

    Fijn om iets van je te horen. Leuk dat je ons zo op de hoogte stelt van al wat je al hebt meemaakt. Komen wij ook nog wat te weten...haha.
    We zijn benieuwd naar je vervolg verhalen.

    ps. weet je al dat Julie zonder zijwieltjes kan fietsen?

    Lieve groeten uit Meerssen.
    Juliette

  • 08 September 2013 - 16:48

    Martin Baks:

    Ha Madelon,

    Goed om te lezen dat je eerste dagen zo goed verlopen zijn. Ik vind het super stoer van je, want het is niet niks, deze overstap naar een heel andere cultuur en een heel ander klimaat.

    Ik ga je zeker volgen, want ik ben erg benieuwd naar je verdere ervaringen (en wow, wat schrijf je goed!)

    Ik wens je veel succes én veel mooie ervaringen toe!

    Een warme groet,
    Martin (een collega van je moeder)

  • 09 September 2013 - 11:47

    Marielle:

    Hoi Madelon,

    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Zo te horen heb je je snel aangepast.
    en je verhaal: ik heb heel duidelijk beeld!!
    Ik zal zeker je verhalen lezen en ik wens je een hele mooie tijd en toe.
    Geniet ervan.

    Onze hartelijke groeten uit het brabantse land,

    Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Madelon

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 780
Totaal aantal bezoekers 8931

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 Januari 2014

Abu Dhabi

17 September 2011 - 11 December 2011

Malta

11 Juli 2010 - 04 Augustus 2010

Nepal

Landen bezocht: